جبهه فرهنگی انقلاب دزفول

جبهه فرهنگی انقلاب دزفول

این تارنما جهت ارتباط، اطلاع رسانی فعالیت ها و نشر اخبار مرتبط با فعالین فرهنگی دزفول ایجاد گردیده و همچنین محلی برای ارائه محتوای فرهنگی و محتواهای استکبار ستیزی می باشد.
هنوز هم دزفول پایتخت مقاومت ایران اسلامی است.
*جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دزفول*

بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۱ شهریور ۹۴، ۰۳:۵۴ - علی
    مسخره
  • ۷ شهریور ۹۴، ۰۴:۱۸ - مومن
    سلام
  • ۶ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۲ - ناشناس
    لایک***

اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در گزارشی به قلم «متیو مک‌کینس» درباره هدف پساتوافق «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نوشته است:«باراک اوباما» امیدوار است که توافق هسته‌ای با ایران به تغییر سیاست‌های تهران و نهایتا تغییر ماهوی جمهوری اسلامی منجر شود.

یکی از برنامه های راهبردی ایالات متحده براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است. این پروژه در دوره های مختلف و توسط روسای جمهور آمریکا پیگیری می شده است. اوباما رییس جمهوری فعلی ایالات متحده با رویکردی جدید همین پروژه را دنبال می کند.

اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در گزارشی به قلم «متیو مک‌کینس» درباره هدف پساتوافق «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نوشته است:«باراک اوباما» امیدوار است که توافق هسته‌ای با ایران به تغییر سیاست‌های تهران و نهایتا تغییر ماهوی جمهوری اسلامی منجر شود.

در ادامه گزارش آمده است: براساس توافق هسته‌ای، ایران در هشت سال آینده با محدودیت‌هایی در حوزه موشک‌های بالستیک روبروست ولیکن سرلشکر «سیدحسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته است: آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر مصوبات فرماندهی کل قوا در زمان خود انجام خواهد شد.

در پایان گزارش اندیشکده «امریکن اینترپرایز» آمده است: رئیس‌جمهور اوباما امیدوار است که وارد کردن ایران به جامعه جهانی، دولت ایران را به تعدیل رفتار و تبدیل شدن به «قدرتی مسئول» -بخوانید قدرتی که منافع استکباری آمریکا را تهدید نکند- در منطقه وادار کرده و نهایتا ماهیت خود رژیم را هم دستخوش تغییر کند اما آیت‌الله خامنه‌ای و سران امنیتی و نظامی ایران کاملا از این هدف آگاه هستند.

باراک اوباما بعد از بیانیه لوزان درباره اهداف کلان ایالات متحده در دورن پساتوافق حرفهای مهمی زده بود. او در مصاحبه با توماس فریدمن ستون نویس نیویورک تایمز با اشاره به پیشینه ذهنی تاریخی کاملا منفی نخبگان و مردم ایران نسبت به آمریکا بویژه در موضوعاتی از قبیل "سرنگونی مصدق، حمایت از شاه خائن، حمایت از صدام در 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران و ..." رسماً تاکید می‌کند که یکی از در راستای پروژه تغییر بزرگ گفته بود: «باید تحولی، حتی تدریجی، در داخل ایران روی دهد تا به این نتیجه برسند که شعار مرگ بر آمریکا یا انکار هولوکاست در میان رهبران این کشور یا تهدید به نابودی اسرائیل یا رساندن سلاح به حزب الله که در لیست گروه های تروریستی[!] است باعث می شود ایران در چشم بخش بزرگی از جهان منزوی شود و به شما تضمین می دهم که در لحظه ای که حکومت ایران دست از این شعارها و رفتارها بکشد، به لطف اندازه، استعدادها و منابعش فورا شاهد بالا گرفتن نفوذ و قدرتش در جهان خواهد بود».

یک تحلیگر سیاسی چندی پیش نوشت: یک ارزیابی از راهبردهای آمریکا نشان می‌دهد که در صورت غلبه هژمونی گفتمان سازش، پروژه پل‌زدن از مسئله هسته‌ای به سایر مولفه‌های کلان امنیت ملی کشور از جمله مسئله موشکی و مسائل مربوط به منطقه "بلافاصله" پس از یک دوره کوتاه مدت و احیاناً چند ماهه "استراحت هسته‌ای" در دستور کار غرب و آمریکا قرار خواهد گرفت و این دومینو پایانی نخواهد داشت. با این حال جناح غربگرا اهداف خود را دنیال می کند.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا بعد از بیانیه لوزان این مسئله را که در هرگونه توافق هسته ای چشم امید به تقوت غربگرایان در ایران دارد، تکرار کرد.
سیاست کلان و اصلی آمریکا در این مذاکرات، "تغییر ذهنیت" ایرانی‌‌ها نسبت به آمریکا و به عبارت روشن‌تر و "استکبار زدایی ذهنی" از ایرانیان نسبت به چهره این رژیم است. اوباما اشاره می‌کند که به تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در این باره تاکید ویژه‌ای کرده است.

برنامه های اوباما برای دوران پساتوافق آنقدر گسترده هست که پولیتیکو در گزارشی اعلام کند: مقامات دولت اوباما و دیگر حامیان توافق هسته‌ای با ایران در تلاش برای کسب رأی تأیید کنگره در ماه آتی، خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفتند که اگر خواهان بمباران ایران هستید، از توافق هسته‌ای حمایت کنید.

در ادامه گزارش آمده است: طی نشستی در کنگره آمریکا و با حضور تحلیلگران مؤثر، مقامات دولتی این مطلب را بیان کردند که بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران براساس این توافق، جزئیات مهمی را آشکار خواهد کرد که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، می‌توانند برای هدف‌گیری بهتر به کار برده شوند. در همین حال، «آستین لانگ» استاد دانشکده امور بین‌الملل و عمومی دانشگاه کلمبیا گفت: اگر می‌خواهید ایران را بمباران کنید، باید از این توافق بسیار هیجان‌زده شوید. هرچه که درباره برنامه هسته‌ای ایران و زیرساخت‌هایی که مبنای این برنامه هستند بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید آن را هدف بگیرید.لانگ افزود: پس در نتیجه شما تنها توان غنی‌سازی اورانیوم آنها را فلج نمی‌کنید بلکه توان ایران برای جایگزینی برنامه غنی‌سازی‌اش را هم از بین می‌برید.

پیش از این، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: با توافق، گزینه نظامی بهبود خواهد یافت؛ براساس اطلاعاتی که طی سال‌های توافق و از طریق رژیم بازرسی‌ها به دست می‌آید،تصمیمات ایالات متحده و اسرائیل برای هدف قرار دادن (تأسیسات هسته‌ای ایران) به شکل عمده‌ای بهره‌مند خواهند شد.

روز گذشته با تعبیر «اجازه نفوذ و حضور آمریکاییها را نمی دهیم»، همه توهمات چندهفته اخیر پس از توافق را که بنا داشت این توافق را آغازی برای تغییرات بزرگ در ایران تلقی کند را نقش برآب کرد.

رهبر انقلاب که در روزهای منتهی به توافق، آمریکا را «اتم مصادیق استکبار» خوانده بود، چندی پیش با تعبیر «مفهوم واقعی دشمن» درباره آمریکا فرمودند: «امریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نمی دهیم. »

این بیانات رهبر انقلاب در واقع پاسخی به آمریکاییها و از طرفی جناح غربگرای داخل کشور بود که به تغییر سیاست خارجی اصولی انقلاب در دوران پسا توافق دل خوش کرده بودند.

در همان دور آغازین مذاکرات رسانه ای های جناح غربگرا در خط خبری هماهنگ به فاصله چندروز از تماس تلفنی اوباما-روحانی «پرواز مستقیم تهران-نیویورک» را تیتر کرده بودند و از آغاز روابط میان ایران و آمریکا سخن می گفتند بی آنکه توجهی به سیاست های کلی و اصولی جمهوری اسلامی داشته باشند.

همین تیتر و تهیه گزارش هایی از نزدیکی روابط میان ایران و آمریکا و البته تفکری که پشت آن بود نشان می داد برای طرفداران ارتباط با آمریکا مسئله مذاکرات هسته ای تنها یک گام برای مسائل دیگر است.

این تفکر که سالیان سال است، پیشرفت کشور را منوط به «ارتباط با آمریکا» می داند و پس از ظهور دولت یازدهم عرصه برای نقش آفرینی صاحبان این تفکر به خصوص در رسانه ها بیشتر فراهم شده است.

این تفکر که ریشه در سالهای مدیریت هاشمی رفسنجانی و دوران موسوم به سازندگی دارد، اخیر در اظهارات هاشمی نیز برای بار چندم ظهور کرد. هاشمی در جمع مدیران آموزش و پرورش می گوید: از کارهایی بود که نمی‌گذاشتند انجام شود و هنوز هم برای انجام نشدن آن دست و پا می‌زنند مسئله مذاکره با آمریکا بود و هم‌اکنون می‌بینید که تابوی مذاکره با آمریکا شکست.
گراهای جناح غربگرا که با جمله تاریخی هاشمی رفسنجانی مبنی بر «غرب چیزی جز شفافیت از ما نمی خواهد» تکمیل شد، پالس های مثبتی به آمریکایی ها و حتی برخی در اسراییل داد تا در دوران پس از توافق به فکر تغییرات گسترده ای در داخل ایران باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی