جبهه فرهنگی انقلاب دزفول

جبهه فرهنگی انقلاب دزفول

این تارنما جهت ارتباط، اطلاع رسانی فعالیت ها و نشر اخبار مرتبط با فعالین فرهنگی دزفول ایجاد گردیده و همچنین محلی برای ارائه محتوای فرهنگی و محتواهای استکبار ستیزی می باشد.
هنوز هم دزفول پایتخت مقاومت ایران اسلامی است.
*جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دزفول*

بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۱ شهریور ۹۴، ۰۳:۵۴ - علی
    مسخره
  • ۷ شهریور ۹۴، ۰۴:۱۸ - مومن
    سلام
  • ۶ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۲ - ناشناس
    لایک***

به گزارش سلام دزفول و به نقل از حلقه وصل وزیر ارشاد مهمان برنامه «نگاه یک» بود و این بار حرف‌هایی متفاوت برای گفتن داشت. وی که پیش از این نسبت به حذف عنوان «فجر» از بخش بین‌الملل جشنواره اظهارنظری نکرده بود و همه اظهار نظرها را به حجت الله‌ ایوبی سپرده بود؛ این بار حرفی خلاف نظرات معاون خود زد.

همین هفته پیش بود که ایوبی در مصاحبه‌ای برای توجیح اقدام خود در راه‌اندازی جشنواره‌ای مستقل به نام «جشنواره بین‌المللی فیلم ایران» منتقدین خود را تهدید به افشاگری کرد. البته همگان از این واکنش ایوبی متوجه این موضوع شدند که او با قرار گرفتن در موضع ضعف و عدم حمایت دیگران مسئولین ارشاد وادار به چنین واکنشی شده است.

اما این بار جنتی در کنار معاون خود نماند و در اقدامی استراتژیک با چرخش 180 درجه‌ای نسبت به مواضع ایوبی گفت: «در خصوص نامگذاری جشنواره شخصأ نظرم این است که فجر کلمه مقدس و افتخارآمیزی است. فجر، فجر انقلاب است اما تنها زمان برگزاری جشنواره تغییر کرده است. ان‌شاءالله بخش بین‌الملل فیلم فجر با همان عنوان قبلی و نه «فیلم ایران» در اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.»

این درحالی است که تصمیم اشتباه مدیران سازمان سینمایی مبنی بر تغییر عنوان «فیلم فجر» به «فیلم ایران» طی روزهای اخیر موجی از انتقادات و اعتراضات را در بین جمعی از فیلمسازان و مجامع و مراکز نظارتی همچون کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، هیأت اسلامی هنرمندان و... به دنبال داشت.

اما این پایان صحبت‌های متفاوت جنتی نبود. وی که در دوره دو ساله حضور خود در وزارت ارشاد، اتفاقات مختلف فرهنگی از اکران فیلم‌های پرحاشیه چون «قصه‌ها» گرفته تا برگزاری کنسرت موسیقی تک‌خوانی بانوان و ارائه مجوز به ادامه فعالیت بی‌بی‌سی در ایران را پشت سرگذاشته است، این بار برخلاف همیشه نسبت به یک موضوع فرهنگی موضع‌گیری انقلابی داشت.

جنتی گفته است: «در این دو سال آنچه که سرلوحه ما بوده است رهنمودهای مقام معظم رهبری است. نکته مهمی که در مورد توجه ایشان بوده بحث تقویت جبهه فرهنگی انقلاب بوده است. البته ما در حوزه فرهنگ با سلیقه‌های مختلف روبه رو هستیم، ما عناصری داریم که دل در گرو انقلاب دارند و یکی از وظایف وزارت ارشاد تقویت این جبهه و این عناصر است.»

همین دو موضع‌گیری نشان دهنده شرایط خاص جنتی در این روزهاست. او که تاکنون دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده است، به خوبی نسبت به این موضوع آگاه است که در صورت دریافت کارت زرد سوم استیضاح می‌شود و با توجه به اتفاقات اخیر پیش آمده در عرصه فرهنگی کشور می‌توان فهمید که او در تلاش است تا در روزهای پایانی فعالیت مجلس نهم به هیچ‌وجه کاری را انجام ندهد که خلاف نظر نمایندگان مجلس باشد وگرنه باید با اتاق خود در ساختمان بهارستان خداحافظی کند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی